Travelling Band

Szubjektív országélmények, beszámolók innen-onnan.

Mi megyünk, te olvasod.
De lehet fordítva is:
travellingbandblog kukac gmail pont kom

Együttműködésben:

Utolsó kommentek

FB

Címkék

2009 (1) 41 es (1) 60 as évek (2) afganisztán (1) afrika (1) afro amerikai (1) akna (1) albánia (1) alkohol (3) alpok (1) amerika (1) amszterdam (1) andok (1) angola (1) árak (1) autonómia (1) autóstop (2) balaton (1) bálnavadászat (1) becherovka (1) bécs (1) berlin (1) beyonce (1) bikaviadal (1) budafok (1) budaörs (1) budapest (3) buli (1) bunker (1) busz (3) calgary (1) chile (1) cigány (1) creedence clearwater revival (1) cseh tamás (1) dalí (1) dánia (1) dél korea (2) die hard (1) egerszegi (1) egri vár (1) éjszakai élet (1) enver hodzsa (1) erasmus (1) erdély (1) esőerdő (1) észak korea (2) észtország (1) feröer szigetek (1) film (1) footer (1) fotó (1) franciaország (1) háború (2) halászat (1) harlem (1) határátkelés (2) hellókarácsony (1) hobo (1) hollandia (1) indián (1) japán (1) kamaraerdő (1) kanada (1) katona (2) kína (1) királyhágó (1) koncert (1) korea (3) közbiztonság (2) közlekedés (1) lenin (1) ljubljana (1) metró (1) mókus (1) moszkva (1) művirág (1) new york (2) nyár (1) nyócker (1) ópium (1) patkány (1) pécs (1) pilis (1) piliscsaba (1) prága (1) programok (1) rammstein (1) rendőr (1) síelés (1) síút (1) soju (1) sör (4) spanyolország (1) szauna (1) szeged (2) székely (1) szélmalom (1) szlovénia (1) szöul (2) tallin (1) techno (1) travellingband (1) travellin band (1) tréning (1) tulipán (1) tűzoltó (1) underground (1) usa (1) üvegtigris (1) videó (2) villamos (2) vulkán (1) zsidó (1) Címkefelhő

Partnerek

Spanyolországi élménybeszámoló – mert ott sem csak sangría és bikafuttatás van ám!

2009.08.03. 15:58 :: travellingband

Bikaviadal, sangría, piros-fekete cuccok, bajszos nők, meg mindenféle Gaudí épületek. Első körben talán ezek jutnak az ember eszébe, ha Spanyolországról van szó. Esetleg még egy Dalí nevű forma is.

Harmadszor jártunk az Ibériai-félszigeten, Spanyolországban, tengerparton és talán ez volt eddigi legtanulságosabb utunk. Tény, hogy művelődhettünk volna többet is, de egy idegen országban az ember egy hónap alatt se tudna mindent megnézni, amit szeretne, még akkor sem, ha napjait 100%-osan erre áldozná. A tengerparti nyaralás viszont már alapjáraton sem erről szól, és mi bizony ilyenen voltunk. Nem fizettünk be semmilyen szervezett kirándulást, mert bár jó lett volna, irreális pénzeket kért érte az utazási iroda, szóval úgy döntöttünk, jobban járunk, ha autót bérlünk, és önállósulunk. Ez be is jött, 2 napra kértünk kocsit, először egy teljesen újat kaptunk kb. 80 euróért, aztán egy diszkréten mocskos, agyoncelluxozott visszapillantóst, kicsit több mint 50-ért. (Elnézést kérek a férfi olvasóktól, márkát, lóerőt nem tudok mondani, de mindkettőnek volt 4-4 kereke, szép ezüstös színük volt, és mindkettő gurult!) A bérlési folyamat egyébként meglehetősen egyszerű, mindenki bízik mindenkiben, az embernek csak a szándékot kell jelezni, hogy kocsi kéne, aztán kis papírmunka, és ennyi. Használat után csak leadtuk a kulcsot a recepción, az autót egy parkolóban hagytuk, másnap jöttek érte és pont. Illetve nem, mert azért átnézik az autót rendesen, és azokat az ottfelejtett tárgyakat is visszahozzák az embernek, amiket nem is ő hagyott ott. Egyetlen problémánk volt a kölcsönzéssel: nem szerették korán reggel lepasszolni a kocsit, így bizony értékes órákat buktunk be, főleg, mert este, vacsorára azért szerettünk volna visszaérni Malgrat de marba.

Így történt, hogy a tervezett Girona-Figueres-Cadaquez kirándulásból Figueres és Tossa de mar lett. Figueresbe természetesen Dalí Múzeumozni mentünk (Malgrat de marból eltévedéssel, mindennel kb. 2 óra volt az út), ahova be is jutottunk egy 20 perces sorban állás után, 11 €/fős beugróért. A kiállítás még mindig pont olyan különleges és népszerű, mint 6-7 éve, ha arra jár, ki ne hagyja! Dalí agya nem gyengén volt elborult, festett, szobrászkodott, feleségével, Galával még ékszereket is készített, és azért sikerült olyan dolgokat is alkotnia, amik kicsit sem sértik az ember szépérzékét. (Szerencsére a múzeum mellett sok ajándékbolt van, ahol ezeket a szebb dolgokat be is szerezhetik, kép, kulcstartó, szobor, póló vagy könyv formájában.) És, hogy ezek után miért mentünk pont Tossába? Visszafele útba esett, és mert tudtam, hogy szép. Jól körbefotóztuk a tengerparti városkát a vár tetejéről, aztán indultunk haza. Egy „kisebb” dugó miatt a „vacsoráztatás” utolsó pár percére estünk be, és jé, nem rugdostak ki minket, mert a személyzet akkor is mosolyog és kedves, ha látja, hogy bizony aznap se fog időben végezni. (Meglepő módon a spanyol népek mosolya a legtöbb esetben teljesen őszinte!)

A vízparti, aktív semmittevést még megzavartuk egy Barcelona-nappal is, ami igazából csak fél napra sikerült. Kell-e mondanom, hogy a kocsi bérlés miatt? A reggel 8-ra ígért autó 11 után már meg is érkezett. Ugye kitalálják, hogy fél nap nem elég Barcelonára, főleg, ha egy órát kell utazni oda, és egyet vissza? A nagyon-nagyon alap dolgokat azért sikerült megnézni, bár a Sagrada Família közel sem volt akkora élmény, mint 6 illetve 7 évvel ezelőtt. A „soha el nem készülő” Gaudí templomon aktívan dolgozgattak, így egy-két helyen sem a látvány, sem a hegesztő hangereje nem volt kifejezetten turistabarát. A Güell Park viszont még mindig gyönyörű, bár ha az ember sokat nézelődik a déli, kora délutáni napsütésben, könnyen napszúrást kaphat. (Hál’ isten nem saját tapasztalat.) Ha arra járnak, készüljenek fel, hogy a parkolással gondok lehetnek. És lesznek is, ha nem a másik bejárathoz mennek, hanem az egyikhez. A buszoknak fenntartott parkoló hős őrzői „kedvesen”, spanyolul elmagyarázzák majd, hogy merre lehet letenni a személygépkocsit, mert ott aztán biztos, hogy nem lehet hagyni. Hát, ezt vagy megérti az ember, vagy nem, de az biztos, hogy tanácstalanul fog keringeni, amíg rá nem jön, hogy másik bejárat is van (na nem mintha ott lenne hely kocsinak…) vagy amíg úgy nem dönt, hogy a parktól jó messze lerakja az autót, és visszaviteti magát a dombtetőre, taxival. (Nos, ez viszont saját tapasztalat.) A napot a La Rambla-n zártuk, Barcelona sétálóutcájában, ahol rengeteg az élőszobor, a virág, sőt, még nyúl és papagáj is akad bőven. Ezt mondjuk ne úgy képzeljék el, hogy a járdán rohangáltak, meg fáról fára röpködtek.

A nap (egyik) tanulsága egyébként az volt, hogy az elsőre igénytelennek tűnő étteremszerűségek második ránézésre is azok. Ha az ember ennek ellenére mégis beül, mert éhes, szomjas és különben is rohadt meleg van, nyugodtan álljon fel időben és távozzon, főleg, ha 10 percig még a pincér se néz rá. A másik éttermi (vagy inkább büfé) tanulság: ha kihozzák a 39,30 eurós „cuenta”-t (számlát), nem érdemes ötvenest adni és 43-ból („fortiszrí”) visszakérni. Valószínűleg 46-nak, azaz „fortisziksz”-nek fogják hallani a végösszeget, persze tök véletlenül. A nem rinyálós népek meg szépen rájuk hagyják, hadd legyen egy jó napjuk. Legközelebb spanyolul számolunk, úgy nehezebb lesz hatnak hallani a hármat.

Végül, de nem utolsósorban felhívnám a kedves olvasó figyelmét arra, hogy ha olyan helyen száll meg Spanyolországban, vagy bárhol a világban, ahol van tv, néha érdemes bekapcsolni! Hihetetlen „élményekkel” gazdagodhat az ember. Mi így ismertük meg a német VIVA-n Daniel Küblblöck nevét (nem is értjük, hogy élhettünk eddig nélküle?) valamint a Cinema Bizarre-t, akik ilyen Tokio Hotel Bill szerű fiúlányok. Spanyolországban angolul éneklő német lányokat lényeket nézni felért egy kisebb kultúrsokkal, de túléltük, sőt, így meglehetősen jól szórakoztunk a hotelszobában töltött „unalmas” perceinkben is.

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország dalí bikaviadal travellingband

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.